sexuell hälsa

Stinging sensation efter samlag

sexuell hälsa Stinging sensation efter samlag
Anonim

Fråga

Efter samlag med min pojkvän känner jag en svag känsla inuti mig.

Först trodde min läkare att det var allergi mot kondomer och gav mig hydrokortisonkrämen. Detta har inte hjälpt och jag har fortfarande ont.

Jag har också testat, men inget visade sig på det.

Vad kan du föreslå som kan hjälpa mig att bli av med denna smärta?

Svar

Jag är ledsen att höra om ditt problem.

Du kan fortfarande få latexallergi, och det enda sättet att veta detta är att använda andra former av preventivmedel förutom kondomer, för att se om dina symptom löser sig.

Om de gör det bekräftar diagnosen.

Om du redan har slutat använda dem och dina symtom är kvar, kontrollera att du smörjs tillräckligt under samlag.

Om du inte smörjs tillräckligt, kan det irritera det vaginala foderet och orsaka sveda.

Om du har urinproblem som blåsan, drick tranbärsjuice varje dag eftersom det här är en naturlig antiseptisk - det kommer att vara värt att dricka det ändå.

Om det finns någon form av vaginal urladdning, ska din läkare eller GUM-kliniken ta vattkoppor för att se till att det inte finns någon typ av lågvärdig vaginal infektion.

En annan möjlighet är tröst, vilket orsakar vaginal ömhet och smärtsamt sex ibland.

Be din läkare att undersöka dig för att se om det här orsakar ditt problem, eftersom det är lätt att behandla. Din pojkvän kommer också behöva behandling.

Med vänliga hälsningar

Medicinska laget

Läkares Råd