värk och smärtor

Antihistamin tabletter

värk och smärtor Antihistamin tabletter
Anonim

Fråga

Förra året led jag i Spanien med ett dåligt kliande utslag. Jag fick antihistamin som en behandling.

Efter den första solen i England fick jag ett kliande utslag som utvecklades till små blåsor.

Min läkare sa att jag hade "fotosensitivitetsutslag med dermatografi". Han kom till detta efter att ha skrivit på min rygg.

Kan du berätta för mig om det kan vara något annat eller om det finns bättre behandling (som piller får mig att kräkas)?

Min fru och jag är avsedda att flytta till Balearerna i två år.

Dina råd kommer att vara mycket välkomna, tack.

Svar

Tack för din förfrågan och jag är ledsen att höra om dina problem.

Det låter säkert som om du kommer att behöva en antihistamin tablett av något slag för att förhindra att dina symtom uppstår och det finns många olika typer tillgängliga nu.

Dessa borde inte göra dig sjuk så diskutera denna möjlighet med din läkare.

Det är också möjligt att ha en långvarig injektion för att minska risken för allergier som uppstår varje år så igen är det här en möjlighet att diskuteras här, även om detta kan ha risker.

Lycka till.

Med vänliga hälsningar

Medicinska laget

Läkares Råd